olives.blogg.se

2014-04-27
13:53:18

Längesen

Hej bloggish, det var länge sen! Tyvvär ha jag varken haft tid eller lust att blogga, men nu idag kommer ett inlägg upp. Jag har under veckan faktsiskt skrivit två långa inlägg, men såklart dampar blogg.se sönder och tar bort halva inlägg och så...
 
Det har hänt så mycket den här veckan! Vissa av sakerna som har hänt skrev jag ner i mina inlägg som sen försvann, så alla veckans händelsen kommer såklart inte med nu, jag är lite glömsk på det viset...
Först och främst försvann massor av iphones från vårt omklädningsrum i skolan... även pengar och kort. Vissa hade tur och blev inte av med något trots att de hade ner sina telefoner, men 3 stycken som hade iphones och värdesaker blev i fredags alltså bestulna.. Jättekonstigt, men skulle aldrig tro att något sånt skulle hända på vår lilla skola där alla känner alla. Men det hände. Som tur var hade inte jag med min mobil utan lämnade den inlåst i ett skåp, men om den hade kommit med hade det varit mycket stor chans att den också var borta vid det här laget. 
Så alla där ute som tar med sin telefon till olåsta omklädningsrum: gör inte det! Det går inte att lita på någon ...xD
 
Men dags att skriva om lite roligare saker. 
Igår så tonade och slingade jag mitt hår, jag fixade också ögonbrynen. Jag är nöjd med håret, men inte särskillt van, förut var det mer vitt/blont och gårbrunt vid hårbotten. Nu är det typ mer "gyllene" med olika gul/guldiga nyanser. 
Ögonbrynen blev enligt mig lite fööör mörka... först var de typ svarta men nu har färgen på skinnet börjat gå bort och de har fått en mer mörkbryn nyans... Inte jättenöjd, men jag antar att jag helt enkelt inte är van. Tycker inte riktigt att man som blondie ska ha svarta ögonbryn.. Ljusare hår och mörkare ögonbryn, njaaa.... inte riktigt jag. Men om jag har tur så går den sista färgen på huden bort efter duschen. Somsagt, vanesak. Duuh.
 
Jag har också köpt en jättegullig topp från gina, inte riktigt sånt jag brukar ha på mig men den var söt. Så varför inte?? Jag vill jue byta stil lite i sommar så det e lika bra att börja.


Fotograf: Thea elr Freja
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: