olives.blogg.se

2014-06-01
15:13:45

Än en gång

Skrev ett glatt inlägg precis, som självklart försvann. Kul. 
Nej man hatar verkligen när det händer, får ärlig talat damp.
Men jag kan skriva om lite kort. 
Haf haft en bra morgon, åkte till stallet vid 10-tiden och red en hyperpigg ponny, hon ville ärlig talat köra galopp hela tiden. Snabbt skulle det tydligen också gå. 
Kommer garanterat ha träningsverk i armarna imorrn. Satt absolut inte och drog i tyglarna trots att hon var pigg. Nepp istället samlade jag upp henne och gjorde mycket halvhalter. Anledningen till att jag är trött i armarna var för att hon blev stark i galoppen. Alltså så stark att det inte funkade med att bromsa upp lite då och då. Man behövde ha koll hela tiden och hålla in henne. Sen behövs även armarna mycket om man vill ha en bra sits, tro det eller ej.

Målet till nästa gång är att kunna gallopera på henne utan att behöva dra alls. Dvs, det ska kunna räcka med halvhalter för att få henne i ett bra tempo.

Nu funderar jag på att jogga lite.. Men vi får se, är kanske lat och stannar inne istället


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: