olives.blogg.se

2014-06-07
13:15:36

Bloggen

Jag tror att min blogg rör upp känslor hos dem som känner mig.
Eftersom att jag på bloggen lever ut livet och blir en s.k "diva", har människor börjat störa sig på mig. Många blir helt enkelt provocerade av min blogg, kanske för att jag verkar vara annorlunda här.
Men kära läsare, allt som skrivs på bloggen avspeglar inte mig. Detta inlägg avspeglar mig, då det är personligt, men alla klädinlägg är inte riktigt jag alltid.
Jag tycker att det är roligt att blogga om kläder, därför gör jag det. Men bara för att klädinläggen utgör 50% av inläggen på bloggen betyder inte det att mitt liv är så, och jag kan inte riktigt förstå hur de jag känner kan tro att jag faktiskt är som i bloggen. Ärlig talat verkar det vara lite barnsligt att dra förutfattade meningar om mig pga bloggen.
Dessutom är skrivspråket annorlunda. När man skrivet kan budskapet bli helt annorlunda eftersom att man inte kan visa känslor på samma sätt. 
Jag vet att allt jag skriver bedöms och att minsta snesteg kan få förödande konsekvenser, detta inlägg kan t.ex provocera vissa. Men alla som stör sig kan helt enkelt sluta läsa, för ärlig talat så tycker jag att det är grymt omoget att skaffa en åsikt om någon, utan att ha lärt känna personen i fråga. Jag känner inte heller att jag vill vara så nära vän med någon som inte kan acceptera ens "sämre" sidor. 
Men jag vet vilket fall som helst, att bloggen stör vissa. Så vi kommer att få se om jag skaffar en ny blogg, där ingen vet adressen eller om jag fortsätter att blogga här. 
Om jag fortsätter att blogga här vet jag att jag kommer att få ovänner, men samtidigt är detta min första riktiga blogg som jag har byggt upp. Jag älskar också namnet på den.
Om jag skapar en ny blogg slipper jag alla som läser och bedömmer. Jag kan skriva i stort sett vad jag vill utan att någon ska lägga sig i. Men samtidigt måste jag börja om med allting helt.
Så valet står mellan att fortsätta som jag gör och få ovänner, vilket kan vara lite onödigt, eller börja på en ny blogg men då vika mig inför "grupptrycket" eller vad nu fasen det kallas?
Om jag väljer att blogga någon annan stans kommer bara några få som läser bloggen nu att fortsätta läsa, ni andra kommer jag aldrig att träffa igen. 
Det är bara att ta nya tag. För jag lovar att om jag fortsätter exakt som jag gör kommer det komma grymt mycket åsikter om mig. Frågan är om jag har lust att ta den smällen.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: