olives.blogg.se

2014-06-14
12:00:00

Skryt lite!

Tänkte berätta lite vad jag är bra på. Ska skryta lite nu. Det måste man få göra. För alla har något de är lite extra bra på, iallafall de flesta. Det gäler bara att komma på vad man är bra på.
Jag tycker själv att jag är bra på...:
 
 
Matte. Jag tycker om matte och har lätt för mig att lösa uträkningar. Troligtvis är det för att jag tidigt fick hjälp av min mormor och morfar när det gällde matte. Jag var en av de första i klassen som kunde division och gånger tack vare dem. Jag är säker på att min mormor och morfar är den största orsaken till att jag har så lätt för mig i matten och det är jag evigt tacksam över. Det har gjort att jag aldrig har haft det svårt i matte. Så tack.
 
Kämparglöd och vinnarskalle. Något som jag tycker är superviktigt. Talang är bra, men utan kämparglöd kan man inte göra något av talangen. 
Jag tycker själv att jag är envis. När jag märker att någon annan har superbra betyg gör jag mitt yttersta för att bli lika bra vilket gör att jag blir bättre. Precis som matten är kämparglöden enligt mig något otroligt viktigt, det är den som gör att vi utvecklas. 
 
Tänka. Jag tänker jättemycket på allt. Analyserar och filosoferar. Det kan vara jättejobbigt, men i grunden tror jag att det är bra att vara tankfull. Men seriöst, jag tänker hela tiden, när jag gymmar, nör jag ska sova, t.o.m när jag är med folk. Dock är det bra, hjärnan bearbetar allt som har hänt och jag tror att jag kommer fram till ganska bra slutsater då jag har funderar på olika saker ganska länge.
Kanske något jag är mindre tacksam över då det kan vara jobbig, men jag tror somsagt att det är en bra egenskap.
 
Prata med vuxna.
Mina vänner säger att jag alltid får en ljusare röst när jag pratar med vuxna. Det blir automatisk så. Jag vill vara trevlig och eftersom att jag oftast inte känner de vuxna jag måste prata med vill jag verka trevlig och mogen. Men förresten, jag har inte jkla aning om varför jag får ljusare röst, jag kanske tror att jag verkar trevlgare då. Isf hoppas jag att det funkar..
 
 
Fyra saker jag tycker att jag ÄGER på! Lika bra att berätta dem för er. Nu vet jag att jag är typiskt osvensk, men vad kan ni göra åt det? Såklart att jag ska skryta och vara nöjd över det jag kan på bloggen, vem kan stoppa mig liksom? Jag ÄGER!
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: