olives.blogg.se

2014-06-22
07:00:00

Vadå snäll!?

Jag kommer så väl ihåg när jag var yngre. Jag tror att jag gick i trean eller så. Alla i klassen skulle få göra små kort formade som hjärtan. När man hade gjort sitt lilla kort skulle alla andra i klassen skriva något bra om en där. 
När man inte visste vad man skulle skriva, skrev man helt enkelt "snäll".
När jag fick "snäll" på mitt papper blev jag genst lite misstänksam. Tyckte inte den personen att jag var bra? Snäll kändes som något som folk bara skrev för att de inte hade något bättre att skriva, jag hade blivit mycket gladare av att få något där det stod rolig, eller smart. 
 
Nu när jag är äldre tycker jag tvärtom. Att vara snäll är väl den vitkigast egenskap vi har? !
Att vara snäll räknar jag inte som att man inte kan säga ifrån och bara ger och ger. Jag räknar snälla personer som trevliga duktiga och ambitiösa personer som glädjs åt andras lycka och som ger andra snälla komplimanger. De ljuger inte, och skapar inte rykten. De är helt enkelt säkra med sig själva och vågar ta för sig a livet och låter andra ta del av deras lycka.
De ger inte lycka, men de pushar andra till att bli bättre och bättre och lyckligare och lyckligare.
 
Man måste vara snäll mot sig själv, för att vara snäll mot andra. Så enkelt är det. Om man inte mår bra är det såklart att de påverkar ens humör, som gå ut över andra. Så håll er till den regeln så blir det en aningens enklare. Nuff said. 
 
Sen kan man inte vara perfekt, såklart. Man behöver inte uppfylla alla dessa krav för att räknas som snäll, men jag tror att ni själv kan lista ut hur man är för att vara snäll. Fundera bara på vilka egenskaper ni tycker behövs för att vara snäll.
 
Jag tycker att "snällhet" är grunden för livet med vänner. De är basen för att kunna ha en äkta vänskapskrets. Sen kan man vara rolig, skrattig, glad, deperimerad och så om man vill. Bara man har basen. 
 
 
 
En annan sak jag tycker är sååå viktigt är att man faksitsk accepterar andra fär vad de tycker om. Bara är att man gillar matte är man inte en nörd och bara för att man gillar kläder är man inte tjejig. Vad fasen kommer allt det ifrån!? Ja får not ta och skriva ännu ett inlägg...
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: