olives.blogg.se

2014-05-30
11:50:00

Märkeskläder

Jag har funderat ganska mycket på märkeskläder "genom min tid", använt hollister och liknande märken men samtidigt inte förstått varför det är värt så mycket mer att sy fast en liten fågel någonstans. Jag menar hollister har jue inte ens bra kvalite.
Det finns riktigt snygga kläder, ja- men är det vekligen värt att lägga 500 spänn på ett par byxor när man kan köpa 4 st av den sorten på hm?
 
Samtidigt klingar det lite extra att säga att "jag har köpt ett linne från hollister" än "jag har köpt ett linne".
 
Jag vet att de flesta inte riktigt bryr sig om ämnet, men jag vet också att det finns några få i denna värld som tycker att det är riktigt jobbigt då de verkligen inte har råd med "onödiga" kläder. Hollister är faktiskt en av de hetaste affärerna just nu så de som har råd brukar oftast se till att ha något därifrån.
Man kan inte säga att ingen får köpa från hollister bara för att alla inte har råd. Att straffa alla i en klass för att en inte kan. Men hur ska man göra med de som inte har en chans att få pengar nog för att kunna slösa på märkeskläder.
 
Jag har hollister och andra märken, men somsagt jag förstår samtidigt inte grejen. Man bör väl köpa kläder för att de är fina, inte för att de har en liten fågel eller annat märke på sig. Vad är det som gör märkeskläder så mycket bättre?
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: