olives.blogg.se

2014-02-28
13:38:00

Att aktivt jobba för den framtid man vill ha

 Något jag tycker är viktigt är att jobba för en bra och stabil framtid, det är nämligen där de flesta kommer spendera resten av sina liv. Genom att gå igenom grundskolan med bra betyg får man inte bara stora chanser att komma in på ett bra gymnasium utan får också information som kan hjälpa en mycket i framtiden. Att gå ut med bra betyg är A & O för ett liv med karriär. 
 
Jag stör mig så sjukt mycket på folk som bara sover sig igenom skoldagarna. När man ändå är i skolan så kan man passa på och få lite push så att man får lättare i t.ex hemuppgifter. Utan några som helst erfarenheter från grundskolan kommer man inte ha en chans på gymnasiumet.
 
Jag förstår mig inte på " jag bryr mig inte"- attityden, den känns ute. Fattar inte folk att skolan är ens livs chans. Det är som nivåer man hela tiden jobbar för att få bättre poäng på. Ju bättre man är desto bättre och snabbare tar man sig igenom nästa. 
 
De flesta vuxna tar ansvar och bryr sig, varför kan inte alla lite yngre också förstå att man måste kämpa ibland för att få det lättare senare?
 
Nya tider, nya utmaningar och nya sätt att ta sig igenom dem. RIGHT? Detta är 2014.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: