olives.blogg.se

2014-06-17
12:00:00

Att vara lat måste vara hemskt

Det finns ett slag av latmaskar. De som aldrig hjälper till, de som aldrig gör något för någon annan och de som aldrig gör något för sig själv. Hur står man ut med sig själv?

Jag är kanske lite hård när jag frågar hur man kan stå ut med sig själv, så jag formulerar om mig. Hur kan man stå ut med situationen man hamnar i?
Tänk er att aldrig känna den där känslan som:  "Jäklar vad jag har varit bra idag!". Tänk er att aldrig känna att man har utveckats, eller har gjort något som i framtiden kan hjälpa en. Tänk känslan asså. Hemskt. Vilket liv skulle det vara? Att gå till samma jobb man haft sen studenten dag ut och dag in, samma tider varje dag. Att komma hem, slänga sig på soffan med mackor och titta på tv:n resten av kvällen tills man måste ha middag. Att bara ha som mål att tvätta kläderna varje dag. ryser*.
 
När man inte hjälper andra är det ganska uppenbart att man inte får någon hjälp av dem senare. Vem vill hjäpa någon som aldrig ger något i gengäld? De är jue lite korkat.
Desstom tror jag att lata personer inte utvecklas riktigt så fort som de som är pigga och antar utmaningar. Såklart, man lär sig av allt, men frågan är vad som är viktigast att göra, kunna och lära sig?
 
Jag är beroende av att göra framgångar. Det är framgångarna som ger mig glädje. Att verkligen kunna känna att: "yeees jag är bannemig bäst!" är den bästa känslan som finns enligt mig. Om man som latmask varken har mål att sträva mot eller arbeten att göra måste livet bli ganska tråkigt. Det tycker iallafall jag.
 
Sen, man får vara lat ibland om man vill. Det jag vill komma till är inte att man aldrig ska få titta på tv eller få sola. Det jag vill komma till är att vi människor måste ta till godo på det vi har fått. Vi har ben och kan gå, vi kan motionera. Vi har hjärnor och kan tänka och studera. Det är lite jobbigt ibland, men jag kan tycka att det är jobbigare att ha känslan att man inte gör något. När vi har gjort något ansträngande får vi oftast tillbaka det i form av en belöning. Jag tror att det är lite så världen funkar.
 
Så seriöst hörni! Dags att göra något nytt! Gå och träna, eller gå på en jobbintevju. Gör något som kommer ge er den där woow- känslan! Dags att börja satsa. Vill ni bli bäst eller vad? Jag vill vara bäst iallafall! Jag vill äga ut alla. 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: