olives.blogg.se

2014-06-01
20:13:58

En dans på rosor

Jag har två modebloggar som jag tycker jättemycket om att läsa. Jag tycker att bloggarna är otroligt duktiga, både på att blogga och på att klä sig.
Men det är en sak jag saknar hos de flesta modebloggarna. Provokation. Jag tror aldrig att jag har läst ett riktigt provocerande inlägg på en modeblogg, där bloggaren faktiskt säger vad den tycker.

Jag tycker att man som storbloggare och förebild har en "skyldighet" att faktiskt skriva ut man de tycker och tänker, att skriva några åsiktsinlägg då och då. Det behövs fler i världen som pushar en att bli bättre, men det behövs också fler som kan visa att allt inte alltid är perfekt.
Jag vill aldrig att detta ska bli en blogg där livet verkar vara en dans på rosor. En blogg där livet är perfekt och att det största problemet är att hitta den perfekta byxan. Livet ser inte ut så.
Trots att jag ibland kan skriva på bloggen, att mina "mål" är att hitta speciella saker att köpa, så är det inte så. Tro mig när jag säger att ingens liv är enkelt, trots att det verkar så. Alla tampas med nått problem. Tyvärr har vissa svårare än andra vilket ÄR orättvist. Men man får helt enkelt göra det bästa av situationen.

Det är viktigt att de stora namnen också visar upp den mörka sidan av livet. Eftersom att de är förebilder till många yngre blir det automatiskt så att fansen tror att det är så livet SKA vara. Att livet ska vara perfekt utan att man behöver jobba, att livet ska vara problemfritt vilket tyvärr inte är sant.

Men detta inlägg vill jag säga att jag, på denna blogg ska satsa på att görs fler #deepshit- inlägg där jag tar upp aktuella inlägg. För jag tror att alla behöver veta att de är långt ifrån ensamma. Jag vill inte ha en modeblogg utan åsikter och konstigheter. 



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: