olives.blogg.se

2014-06-10
12:00:00

Hur jag uppnår det jag vill

Ok, som jag lovade kommer det en uppföljare på förra inlägget. 
 
När jag verkligen vill något ser jag till att få det. Eller tja, jag börjar genast arbeta för att uppnå mitt mål, vad det nu är. Jag är nog en sån person som lätt blir taggad när jag får en idé så jag antar att jag har ganska lätt för att sätta igång med en plan till mina drömmar. 
 
Om vi tar ett exempel. Mitt mål är att få en stor blogg. Jag vill verkligen lyckas med det, därför sätter jag upp en plan med mål och delmål. På så sätt vet jag hur jag ska göra för att uppnå målet och har en tydlig bild om hur allt ska bli.
 
Så målet är att få en stor blogg. 
Hur jag ska uppnå det målet?
Jo antagligen genom att få fler läsare(gäller att vara övertydlig)
Så för att få fler läsare måste jag först och främst göra bra inlägg men också marknadsföra min blogg på något sätt. 
För att marknadsföra bloggen kan jag försöka få in den i tidningar. Några ex på tidningar är .... och ....
För att få rätt läsare att stanna på bloggen måste jag ha en tydlig inriktning och inläggen måste vara läsvärda. Det skulle också kunna vara bra att provocera på något sätt. 
Hur jag provocerar håller jag för mig själv. Men för att folk ska gilla mina inlägg har jag ett schema för när vissa inlägg läggs ut. På morgonen kläder, på dagn deepshit och på kvällen lite mer allmänna inlägg. 
 
Så för att sammanfatta, jag behöver:
  • Göra läsvärda inlägg
  • Ha en tydlig inriktning
  • Marknadsföra bloggen i tidningar
  • Provocera
  • Ha ett schema över bloggen

Nu har jag en plan, om jag håller mig till planen kan vad som helst hända. Men det är såhär jag tänker när jag ska uppnå en dröm. Sen kan denna plan gå helt och skogen, men då har jag åtminstone testat. Det gäller att styra sin plan och inte göra allting spontant. 
 
Det viktigaste är att inte ge upp och att hålla glöden uppe. Istället för att lägga av helt när man tröttnar och sen börja igen men då överarbera, så kan man jobba lite hela tiden och på så sätt långsamt bygga upp det man vill ha. Se ändå till att hitta en lite egen nish och provocera så att folk hittar en. Men provocera på ett sätt som inte förstör för en i framtiden.
 
Detta gäller också i skolan. Hitta en plan! Jag har t.ex svårt i ett speciellt ämne, därför ser jag till att plugga 2 timmar varje dag på det för att uppnå ett bättre betyg och samtidigt kunna känna att jag kan.
 
Jag kan om jag vill, men om jag inte vill tillräckligt mycket är det ingen idé. #deepshit.
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: