olives.blogg.se

2014-06-09
12:00:00

Hur når man framgång?

En fråga som många och framför allt jag ställer mig själv. Hur fasiken lyckas man här i livet? Allt verkar så krångligt och jobbigt. Måste man hela tiden satsa mot nya saker eller flyter livet bara på? 
En sak har jag iallafall lärt mig, och det är att inget går som planerat. Det blir nästan aldrig som jag tror. 
 
Jag tycker att det finns en viktig faktor när det gäller livet. Klaga inte!
Haha låter kanske konstigt. Att nå framgång har väl inget att göra om man klagar eller inte?
Men jo det har det, att ha en positiv syn på livet kan alltid hjälpa. Allt blir så mycket roligare då, och dessutom håller man ut längre när man gör lite jobbiga och tråkiga grejer.
Dessutom vill kanske inte alla i ens närhet höra hur dåligt allt är hela tiden?
 
Men iallafall. Om man verkligen vill något gäller det att satsa mot stjärnorna! Att ha mål och planer för hur man ska uppnå målen. 
T.ex, min dröm är att få en stor och välkänd blogg. Då funkar det inte att skriva ett inlägg om året och hoppas på det bästa. Man måste vilja jobba med bloggen och man måste kämpa med att skriva inlägg som man själv tycker är roliga att skriva och som man vet att andra kan vilja läsa. Dessutom kan det vara bra att kontakta företag osv som vill hjälpa en.
Till sommaren har jag faktiskt tänkt på att marknadsföra min blogg på lite olika sätt. Att sitta och skriva massa kommentarer till andra bloggar funkar inte riktigt då det är något som gör att jag tappar lusten. 
Det är så otroigt tråkigt när folk som har drömmar inte ens försöker uppå dem, då de redan har siktat in sig på att de inte kommer att klara det. Det är just det som förstör! Man måste vilja, man måste jobba och man måste försöka, för annars sitter man kvar på samma ställe utan att ta sig någonstans. 
Att hitta lusten att kämpa är hur viktig som helst och det verkar nästan som att människor har glömt det. Vad kan man förlora liksom? För vissa kan det vara en enorm satsning att testa nya saker, men andra behöver inte satsa så mycket. Om det faktiskt är så att man inte har något att förlora, förutom tid möjligen är det såklart att man ska testa nya saker. Det är test och satsningar som gör livet så spännande. Det är mål och planering som gör att man utveklas som människa.
Det är så enormt irriterande när folk klagar på det som inte går bra, den tiden som går åt till att klaga kan gå till så mycket bättre saker, som att försöka med det man misslyckades med igen!
 
Men såklart, detta gäller inte alltid. Men får vara missnöjd med hur skolan har gått eller för att man inte har lyckats med något viktigt. Det som jag försöker komma till är att det inte funkar att klaga, om man verkligen vill något finns det bara en sak att göra och det är att helt enkelt fixa det. Kanske inte så lätt, men defenitivt möjligt.
 
Imorgon vid samma tid kommer jag skriva hur jag försöker uppnå det jag vill genom att skriva mål. Jag hoppas att inlägget var läsvärt, för jag skrev så att pennan ( eller i detta fall tangentbordet) glödde. #deeepshit.
 
Haha bästa citatet! Det som jag har försökt säga, men med en lite kortare text och hårdare ton.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: