olives.blogg.se

2014-06-16
12:00:00

Passa på att lära dig det du inte vet!

Ska vara öppen nu! Min bogg ska vara personligt och därför väljer jag att skriva om det som inte heller går så bra i livet. Det är nog det viktigaste tycker jag, att inte få alla att tro att du har ett perfekt liv. Skulle gärna vilja träffa någon som faktiskt har ett perfekt liv.
 

Först och främst. Motgångar är vikiga, ärlig talat. Vi skulle inte vara någonting utan utmaningar och motgångar. För vi skulle inte kunna någonting. Utan det svåra i livet lär vi oss absolut ingenting. Framgångar är till för att ge och glödje, kämparglöd och inspiraton. Motgångar är till för att ge oss bitchslaps, lärdomar och även sorg. Men som sagt, vi lär oss av det. Kan vara bra att tänka på när livet är surt. Jag vill gärna tro att allting vi gör kan komma till nytta. Att vi lär oss av att stanna hemma och titta på serier någon dag. Jag tror faktiskt att jag har rätt på den punkten. Visst det är en sak att spela hay- day. Men även spel kan lära oss. Så problemet är inte att vi inte lär oss något, utan vad vi lär oss. Vi lär oss hela tiden, men ibland kan vi lära oss saker som inte är lika vitkiga som andra.
 
Några saker som jag tycker är jobbigt/ svårt
 
Ett visst skolämne: Tycker att det är jättejobbigt och deltar då inte på samma sätt under lektioner vilket såklart gör att jag hamnar efter. Men det har nog också lärt mig något, eller det lär mig snarare nu. Jag har nämligen bestämt mig för att bli bäst på det ämnet, eller åtminstone bättre. Jag kämpar varje dag för att bli bättre på det och jag tror att det har lärt mig mer om att inget kommer bara för att man vill ha det. Man måste jobba för att ta sig dit man vill. #deepshit
 
Vänner: Jag gillar verkligen mina vänner och litar på dem till 110%. De vet det mest jag vet och så. Men jag har varit i många olika gäng och haft mång olika vänner, på vägen har jag blivit osäker på om mina vänner vill vara med mig eller om det bara är jag som vill vara med dem. Jag tror att den osäkerheten kommer att släppa om några år, men just nu jobbar jag på att bli lite säkrare. 
 
Karuseller på grönan: hur fasen kan man åka fritt fall? Jag har åkt nyckelpigan och delfinkerusellen på kolmården, men där stananr jag.. Dock ska jag bannemig åka vilda musen och kvasten iår. 
 
Att komma i tid: Jag kommer sällan för sent. Men jag går för sent. Jag går flera minuter för sent till tåg osv, viket gör att jag får springa. Oftast kommer jag i tid, men det blir en jobbig resa till tåget och väldigt stressigt. Skärpning där...
 
 
Det finns självklart massor av annat som jag tycker är jobbigt. Men jag har faktiskt lite privatliv. Denna blogg är personlig, men det betyder inte att jag kan skriva ut vad som helst. Nej tack. 
Det är jätteviktigt att låta sig själv misslyckas och jag tror att många glömmer att låta sig själv tat lungt. Det är minst lika viktigt att ta det lungt, som att ha mål. Men får tänka det som en trekant, där alla sidor måste ha samma längd i förhållande till varandra. Om en sida längs behöver de andra två också göra det. 
Säg till dig själv att du är BÄST så löser det mesta sig. Det är viktigt att tycka om sig själv och jag tycker att ni alla borde säga nått bra ni har gjort och något bra om er själva varje dag. Det är lätt att man luras in i träsket där allt ska vara negativt om en själv.
 
Puss puss
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: