olives.blogg.se

2014-05-23
21:17:00

Att påverka sin omgivning

Att påverka.. Ja att påverka sin omgivning kan vara svårt, beroende på hur man är som person. Vissa gör sig hörda oavsett vart de är och vilka de är med. Men det finns också dem som inte kan påverka även fast de vill, och det är surt, riktigt surt.

Jag lever efter en slags filosofi, att alla i världen har något att ge. 

Även de som som men kanske inte riktigt  klickar med eller som man helt enkelt inte tycker om har något att ge.  Man lär sig mycket av att vara med dem man inte kommr överens med, för då måste man hitta ett sätt att kompromissa. 

 Jag vill kunna påverka människor i min omgivning, eller iallafall få dem att tänka, reflektera över varför de tycker som de tycker. Jag vill att jag med hjälp av mina erfarenheter och lärdomar ska förändra människor, på ett positivt sätt. Jag vill betyda något för andra.  

Med min blogg vill jag diskutera, hjälpa & påverka. Jag vill att min blogg ska vara personlig, som en liten del av mig. Trots läsarsantal tror jag att alla bloggar kan påverka någon, få någon att må lite bättre om bloggen har någon slags historia att berätta. Om jag ska vara brutalt ärlig så känner jag inte igen mig i någon av proffsbloggarnas liv. Däremot kan jag känna ett sambnd när jag läser de mindre bloggarna, just för att de inte har 100 000 läsare som sitter och har åsikter om dem. 

 

Så vart vill jag komma iomed detta inlägg? 

Jo jag vill komma till att alla  måste börja ta för sig och visa vad de tycker, argumentera mot eller för en gång.  Det är skitviktigt att sprida och låta andra människor ta del av ens egna filosofi. Vi blir dem som är omkring oss.

 

 

 
 

 

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: