olives.blogg.se

2014-05-29
18:05:24

En vanlig skoldag för mig

Börjar med frukost, A eller först måste jag vakna vilket tar sin lilla tid.
Till frukost tar jag ibland en smootie. Men om det finns tar jag mitt goda bröd (muuums) eller fil och müsli (dubbelmums). Frukosten är viktigast, speciellt på skoldagar. Man lär sig bättre med en bra frukost i magen.
Dagen flyter på under de sex timmarna i skolan vi går, en rast på förmiddagen och en rast i samband med lunch. På rasterna brukar jag gå ut om det är varmt.
Efter skolan när jag kommer hem kan vad som helst hända. Om jag inte ska till gymmet är jag antingen hos en kompis, eller så kommer mormor och morfar. Om jag har en helt ledig dag måste jag oftast plugga då det är mycket i skolan. Jag tar mellanmål om jag är hungrig och då är det oftast äpple, tee är också jättegott att ha.
Om jag hinner försöker jag ta mig ut eller titta lite på tv. Kan hända att jag läser, det beror på.

Detta var alltså lite av min dag och vad den innehåller, jag är inte en sån som kan sitta hemma en hel dag, då blir jag depeeimerad. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: