olives.blogg.se

2014-05-29
14:54:01

Magrutor, skönhetsideal och annat

Det här inlägget påbörjas på planet på väg till Barcelona & vi får se när jag väljer att lägga upp det.
Nu tror jag att vi har åkt plan i ca 2 timmar och det är en timme kvar. Snart är vi i Barcelona! Förutom att bada och shoppa kommer jag också att prata massor av spanska, två flugor i en smäll lixom!

Fått massor av inspo och pepp här på planet, både på hur jag har tänkt lägga upp outfits och lite bloggideér+ eventuella sammarbeten. Vissa av outfiten behöver lite nya kläder, därför är det perfekt nu när jag får chansen att shoppa så mycket!

Nått jag har sett av mycket när jag har kikat i tidningar är de där jäkla skönhetsidealen och hetsbantingen som pryder rubriker. Överallt är det rubriker som " platt mage på 24- timmar" och " så slipper du fettvalkar under sommaren".  
Det jag ogillar är inte att Det är inte det att det kommer tips på att bli smalare, utan att det BARA kommer hälso/träning/ bantningstips. Jag skulle tycka att det är helt okej om det kom ett reportage om hälsa någon gång, men det faktum att det ständigt dyker upp rubriker som pushar en att bli smalare och bygger upp ett slags ideal om hur man ska vara. Man påminns hela tiden om att det finns sätt att bli mer vältränad och tidningarna framställer det som att det är det enda viktiga- att bli smalare.

Jag skulle tycka ett det för en gångs skull borde skrivas ett reportage om hur man går upp i vikt. När det hela tiden skrivs tips på hur man går ner i vikt så blir budskapet att det är det alla ska sträva mot, smalare midja, mindre lår och plattare mage. 

Jag är mycket hellre vältränad och lite "mullig" än svag och pinnsmal. För ärlig talat, finns det någon som tycker att det är snyggt med vandrande skelett? Jag vill kunna använda min kropp till att springa och träna. Att aldrig få äta en kaka eller få dricka saft, vilket liv skulle det vara? Nej jag tycker att alla vi tjejer (och killar såklart) ska börja äta så mycket vi vill och istället för att sitta hemma och glo på tv gå ut och tests på lite jogging eller PowerWalk. Motion gör att man mår bättre och gör bättre ifrån sig i skolan, det är därför man ska träna, för att må bättre.

Själv satsar jag på att skaffa magrutor, tycker att det är snyggt och coolt att ha haft det någon gång i livet, men att få smalare midja är inget jag satsar på.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: